Alla inlägg under juli 2011

Av karusellflickan - 28 juli 2011 12:21

  


Idag ska min mor och jag försöka skaffa oss varsin cykel hos turken, det har gått på tok för lång tid sedan jag hade en egen. Det är nästan så att jag börjar tvivla på min egen förmåga att komma ihåg hur man cyklar längre. Och jag har minne som en elefan! Jag har också vissa spår av mytomani så det där med elefant kanske inte är så sanningsenligt.

Men det beror nog mycket på att jag tänker på så många saker samtidigt och hela tiden. När jag var lite så fick jag höra att jag tänkte för mycket så det stämmer nog. Det är säkert mycket därför som jag ofta är ganska förvirrad om inte förvirrad så firvirrar jag säker många andra. Jag försöker ioförsig att dra ner på sådana saker när jag umgås med människor som jag inte känner speciellt väl om de såklart inte är likadana själa och då kan jag vara mig själv hur mycket som helst och vi förstår varandra. Men det beror mycket på vart vi skulle befinna oss vilken tid på dygnet det är och om vi är ensamma eller inte.

Annars så kan jag ha ganska olika beteende från dag till dag och detta inte på grund utav humör, trötthet eller omständigheter. Ena dagen kan jag prata hur mycket som helst och den andra vara helt tyst (vilket många missförstår och tar illa vid sig av). Jag kan också prata hur mycket som helst och berätta saker som jag när jag sagt dem inte förstår varför jag ens drog dem på tal.

Just nu flummar jag säkert ganska mycket men det beror på att jag sitter på jobbet och väntar på att min mor ska bli klar så att vi kan ta oss bort för att titta på begagnade cyklar.

Det är trevligt när affärerna går bra så att man kan köpa det man behöver just nu, lika mycket nödvändigt som onödigt. Men det som kan tänkas vara onödigt är endast upplevelser som gör mig lycklig och ger mig erfarenheter så jag ser dem ändå som nödvändiga för att de gör mig glad.





















































Av karusellflickan - 28 juli 2011 02:07

Fick det är mejlet av en person nyss tyckte att det var värt att visas och sparas någonstans.


"Det verkar som om du klankar ner på idioterna.. Det ska du inte göra, tänk så tråkigt och normalt man skulle få det utan dom. Det är idioter som gör tillvaron rolig då de är bortsett från störande,  oförutsägbara och det är oförutsägbara människor som hittar på galna och tokiga saker. Normala människor är förutsägbara och man vet att de kommer att göra något normalt och när, så då finns det ingen spänning.
Jag gillar hur din hjärna fungerar, berätta om dina tankar på ämnet"

 

Mitt svart blev löjligt långt och jag vill inte lägga ut det här men jag kan säga så att jag håller med denne om att idioterna förgyller tillvaron lite grann och formar och färglägger den grå massan.

Måste bara tillägga att det ju faktiskt finns en annan sorts idioter också men de flesta vet nog hur sådana är så det är nog inget jag behöver gå in på.

Av karusellflickan - 28 juli 2011 00:24

Idag eller ja tekniskt sett igår men jag är fortfarande vaken så ja, idag för mig alltså tror jag att jag har blivit erbjuden jobb. Inte vilket jobb som helst heller utan faktiskt ett som jag verkligen skulle vilja ha dessutom och skulle kunna jobba för nästan hur lite lön som helst. Nämligen på en medeltida/vikingatida affär som säljer diverse tyger och assesoarer inriktade på just medeltid.

Hur vi nu kom in på detta  var att jag och min mor som båda är intresserade av medeltid och sömnad och som också angagerade i stadens medeltida dagar, fick för oss att vi just idag skulle köpa tyg till våra kläder för i år. Vi är lite bekanta med ägaren/ägarna angående gästabudet (medetidsdagarna). Så pratade vi lite med henne och hon berättade att det inte riktigt hade blivit som de hade tänkt denna sommar och att de skulle behöva en person till i butiken men att de egentligen inte hade råd med fler personal. Men min mor på som hon är föreslog mig eftersom jag har erfarenheter av både medeltid, sömnad och säljande säkert kunde hoppa in några dagar i veckan eftersom det jag gör nu endå bara tar c:a 2 timmar om dagen.

Och angående lönen så kunde jag på lite i pengar och lite i material eftersom jag är i behov av det och om inte annat så kan jag sy upp kläder av det och sälja det vidare och på så sett få pengar för det.

Hur som helst så skulle hon höra av sig när hon hade disskuterat det med sin medarbetare och det förhoppningsvis nästa vecka.

Så jävla najs om man nu skulle få jobb till hösten och dessutom så ska jag söka till det nya ica t som ska öppna i slutet av sommaren förutom kurserna som jag tänkte ta.

Så nu ser jag fram emot en upptagen framtid.


Annars så har jag äntligen börjat med min medeltida festklänning (jag passade på att köpa allt som skulle behövas till den på engång så att jag skulle bli klar med den) och har kommit ganska så långt på underklänningen och tvättat tyget till överklänningen, så att det inte ska krympa/töjjas ut senare när den är färdigsydd.

Förutom klänningen/klänningarna så ska jag försöka ta mig an en ny struthetta som ska matcha färgerna på resten lite bättre än den andra jag har. (Har vi tur kommer det kanske upp lite bilder på det hela här när det är klart) Det är ganska skönt att ha lite tidspress på sig så att man blir klar eftersom jag nu satsar på att bli klar till nästa söndag då jag åker iväg till Gotland och medeltidsveckan. Jag tycker att en vecka då jag inte har alltför mycket att göra är en rätt så lagom tid att ha på sig för att hinna klar med saker och ting som rör sånt här speciellt när jag nu fått för mig att jag ska smycka ut den med pärlor, band och bråderier också.

Den kommer att bli hur fin som helst i vilket fall.


Förklaringen på överskriften är btw den att min syster satt och nynnade på nån låt och det vart helt fel vilket jag fann komiskt och skrattade lite åt^^.


Träffade en gammal klasskamrat en stund idag (igår) väldigt trevligt att se henne. Det var ett tag sedan dock var väl inte samtalsämnena de muntraste men rätt skönt att prata om saker och ting iallafall. Måste ta mig mer tid att träffa henne och hennes pojkvän tror jag. För trots att jag har så lite att göra så är jag endå nästan alltid upptagen, som när jag jobbade heltid förut så var jag ioförsig för trött för att hitta på saken men jag var inte direkt upptagen av mer än att sova. Ganska så lustigt.

Det är faktiskt ganska många människor som jag önskar att jag kunde träffa oftare, vissa av dem bor ju ioförsig nästan 60 mil härifrån så det är ju ganska förståligt att vi inte ses så ofta. Men de som jag bor i samma stad som ser jag ju mer sällan än de som bor 60 mil härifrån. Jag tror att det beror på att jag vet att jag kan träffa de som bor nära när som helst så det är liksom ingen hets med det och de som bor sjukt långt bort tar man varje tillfälla att ses istället.


Jag borde kanske runda av snart, ser att det blivit ganska så mycket skrivet..


Jag skulle ju kunna avsluta med en fin "bit" som man säger ;P


Av karusellflickan - 26 juli 2011 12:45

De rådde bot på min bitterhet!


   

Hade en otroligt rolig kväll/natt/morgon med att inte fira advent/midsommar lika mycket som vi mest satt och sjöng, dansade, skrattade och hotade varandra med Jafarsvärdet.

Samt käkade rostad macka med ost och öl. Till advent brukar det annars serveras pepparkaks deg och saftglögg med vin i men eftersom att det är lite svårt att få tag i såhär års så impoviserade vi lite och tog vad som fanns och ja,, vi kanske rent av uppfann en ny tradition istället.


För att byta ämne: musiken för dagen.


 


Första gången man hör detta så är det ganska komiskt att lyssna på men fortsätter man så upptäcker man att det nog endå är ganska bra skit det här.

Man kan gå in på den mystiske mannens hemsida för att ta del av fler små konstiga och fundersamma saker. www.Iodinejupiter.com


Tillexempel "Lilla flickan Zombie" som går att ladda ner där.




Av karusellflickan - 25 juli 2011 16:46

Så jävla bitter jag vart nu istället. Småsaker gör mig sjukt irriterad, och det känns bättre att kalla de involverade personerna för könsord och diverse svordommar just nu.

Det kan vara brist på mat men det kan också bero på att tiden går för fort, oinbjudna människor kommer hem till mig och stökar net och tjatar, att grannen spelar musik med hög bas när jag försöker ta igen min förlorade nattsömn.

Så att inte ens öronproppar hjälper emot basljudet eftersom att det känns i kroppen.

Dessutom så har jag inte hunnit att vara det minsta produktiv idag, inte ens diskat har jag gjort.


Just nu irriterar jag mig tillomed på de inblandades röser och orden de säger även om de inte är något idiotiskt de säger.

Och så har människorna satt på musik som jag visserigen  egentligen tycker om men inte just nu dessutom är det för högt för att jag ska orka tänka och iochmed att de pratar med mig samtidigt.

Min hörsel fungerar nämligen så att jag tar in alla ljud runt okring mig på samma frekvens. Alltså så vet inte min hjärna riktigt vilket ljud som jag ska koncentrera mig på, om det är personen som jag pratar med eller om det är musiken i bakgrunden eller ljuden som kommer utifrån gatan tillexempel.

Detta gör att människor jag umgås med ibland kan tro att jag hör dåligt eller inte lyssnar ordentlgt men det är fel.

För jag lyssnar alldeles för mycket på allting vilket gör mig trött och så att jag har svårt att koncentrera mig.

Jag har dessutom tinnitus som är ett väldigt vanligt fenomen så det är inte så mycket med det men det spär också på mitt andra hörselfenomen. Och visst finns det bot på det jag har bara valt att inte fixa till det.. Dumt kan man tycka men så är det.


Men som sagt jag är bitter just nu. Vad ska göras åt det då? Om jag nu ska fira advent/midsommar ikväll, för då vill jag ju vara om inte glad iallafall lite pepp på det (pepp är jag ju ioförsig iallafall, ska ju träffa folk som jag inte träffat på länge). Vi har ju alkohol med i bilden så det ordnar sig nog med det iochförsig.

Men just nu känner jag bara att jag vill vara själv med min katt och filosofera om hemligheter i min ensamhet eller med någon som inte irriterar mig lika mycket som ungjävlarna som är här och rör omkring just nu..

Jag borde kanske äta någonting för att råda bot på min tvärhet. Jag har ju redan ätit men det skadar aldrig att äta igen! Såvida man inte är tjock förståss... (skämt, eller?.. ta åt dig om du vill men det var inte riktat till någon särskild). Vad skulle jag äta isåfall? Popcornen sen igår? Pizzasalladen i kylen från förra veckan? Eller Knäckebröd kanske^. Nej inget utav dessa gormémat förslag faller mig riktigt i smaken så jag tror att jag struntar i det här med mat. På tom mage blir jag dessutom desto onyktrare ikväll sen. Haha nej jag får nog klämma i mig någonting iallafall.


Ja just det, min syster blir nu tatuerad för första gången i sitt liv i rummet intill av min bror dessutom. Gnället, lugnandet och ljudet av maskinen gör så att det kryper innanför skinnet av irritation. Det botar inte min BITTERHET! De skrämmer katten också men det struntar de i eftersom att hon är dum i huvet. Och nej hon är inte dum i huvet man måste bara lära känna henne först precis som med de flesta människor. De är helt vanliga först sedan galna eller dumma i skallen sedan när man förstår varför de gör som de gör så är de helt normala.

Men oftast ger man upp innan man hunnit förstå varför endel beter sig sig som idioter (vissa är idioter även om man förstår varför de beter sig) och struntar i dem för att hoppa till nästa och att inse samma sak osv osv.


Nu ska jag iallafall duscha och fina till mig och hoppas på att jag blir gladare av det, dock är det tveksamt...





Av karusellflickan - 25 juli 2011 08:37

Fast endå inte, för måndagar är inte så meningslösa iallafall det är liksom det första steget i veckan mot fredagen och helgen som om man har tur är ledig på.

Någon dag som faktiskt känns aningen onödig (eller ofta ganska nödvändig för de bakfylle dagarna som behövs emellanåt.) och ångestfylld är söndagarna.

Det är liksom bara en enda ångestfylld väntan på att det ska bli måndag och jag vet att när man gick i skolan, framförallt högstadiet så var södagar förutom torsdagar den jobbigaste dagen på hela veckan. Eftersom jag inte var något större fään av skolan.

Men nog pratat (skrivet?) om vilken veckodag man trivs sämst/bäst med.


Detta kommer iallafall att bli en lite mer händelsefull måndag en många andra måndagar när jag nästan inte gör någonting alls egentligen.

Och anledningen till att detta är en mer intressant måndag är för att jag redan gjort det jag ska göra på jobbet idag och klockan är bara 08:46. Jag brukar inte göra det jag ska fören runt 16 annars men ikväll har jag annat för mig minnsan för jag ska träffa vänner jag inte umgåtts med på länge och tillsammans med dem och mina syskon fira advent/midsommar. Vi har nämligen haft som en tradition att fira advent men jag har för mig att vi missade någon av de gångerna förra året (jag missade alla eftersom att jag jobbade...) så vi tar igen det nu istället.

Det är ju egentligen bara en ursäkt för att få supa på en måndag och för att vi förmodligen inte har något bättre för oss men just den anledningen ska vi förneka och fortsetta intala oss att det är mycket viktigt för oss att få fira advent med våra vänner.


En annan sak som skulle göra min måndag aningen mer intressant är om jag skulle lyckas med att göra mig hyfsat fin idag så att jag kan fotografera mig eller om jag skulle hitta några vacka småkryp att fotografera och äckla mindre insektsfarsinerade människor med.

Jag skulle också kunna passa på att göra någonting nyttigt idag mer än att jobba vilket redan som sagt är avklarat, nämligen leta reda på mina gymnasiebetyg så att jag kan söka in till en distanskurs i höst. Jag skulle också kunna leta reda på mitt cv så att jag kan söka extrajobb på det nya ica t som söker personal just nu.

Eftersom att jag inte kommer ha varken jobb eller inkomst men desto mer räkningar vore ju det en ganska bra idé.

Detta skulle rent av kunna bli en ganska så produktiv dag idag. Om jag bara hittar betyg och cv... annars så går inget utav det.


För att inte trötta ut läsare som inte ens börjat än så tänker jag sluta skriva en massa ointressant dravell för en stund och återkomma när jag har mer att säga och tillgång till dator på samma gång.


Good baj lingonpaj!

Av karusellflickan - 25 juli 2011 08:27

Jag vill inte börja mitt bloggande med att presentera mig själv utan man får liksom lära känna mig vartefter jag uppdaterar istället.

För om jag skulle hålla på och skriva ner vem jag är och vad jag tycker om eller inte nu såhär direkt så skulle det inte stämma imorgon tillexempel.

(Hehe men oj nu gjorde jag det visst iallafall,, berättade om mig själv..)





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


JAG SKA SJUNGA TILL MIN KARUSELLFLICKAS LOV
OCH NÄR JAG KOMMER HEM SKA VI DANSA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards