Alla inlägg under april 2012

Av karusellflickan - 23 april 2012 19:36

                                                                       MALTA  

                                                           

Maltaresan gick riktigt bra och var himla trevlig, enda som var jobbigt var att min man hade någons slags pms hela veckan och behandlade mig som att jag skulle vara hans personliga assistent eller mamma. Sen var han allmänt dryg och taskig mot alla andra som var med. Bland annat genom att påstå att alla andra var dumma i huvet och att han var mycket smartare eftersom han är äldst och går på universitet..


Men men! Vi gjorde lite turist grejer som att åka kryssning runt Malta med stopp vid Blå lagunen och så försökte vi att åka "hoppa på hoppa av" buss runt ön, killarna testade strippklubb och tjejerna gick på kareokebar då vi inte fick komma in på strippklubben. Sen var vi på  Dr. Fish - fiskfotspa.


Sedan hade jag och min syster naturligtvis våran eldshow också, i Mdina på deras medeltida helg, riktigt kul!

Gjorde två av showerna tillsammans med ett tyskt musikband vilket var otroligt kul!

Sedan visade det sig att taxikillen som körde oss till och från Mdina kände en av Maltas duktigaste eldkonstnärer och fixade så att vi kunde träffa honom.

Och han var jättetrevlig och erbjöd oss jobb och billigare boende om vi skulle ner fler gånger o.s.v



Jag fick btw för mig att äta både Engelsk frukost och hamburgare på fredagen, men eftersom jag i princip aldrig äter kött så gjorde min mage uppror på lördagen genom att kasta upp allt jag ätit på hela fredagen + en massa galla.

Fick bara i mig två bananer och lite vatten på hela helgen sen.. Vilket syns på bilden, är lite rundare i vanliga fall..

Men jag fixade showerna! all smärta var som bortblåst när det väl var dags.



Gick på en promenad i morse och hittade en solandes fjäril i vägkanten.

Testade också att halka runt i gegga på en "smart" genväg.. En tant såg mig och tänkte testa samma "genväg" men jag avrådde henne omtänksam som jag är.


Har sökt minst tio jobb sedan i fredags, första gången jag söker jobb och har kollat mejlen säkert tre gånger om dagen sedan dess. Är otroligt otålig trots att jag vet om att det varit helg och att det tar minst en vecka att få svar för de flesta.


Att beropå mejl så har jag nu bokat trubaduren till Gästabudet i september och mejlat till Peace & Love och kollat om det är Okej om jag och min syster gör lite eldkonster under festivalen i sommar.

Måste föresten köpa biljetter i veckan, såg att det börjar ta slut nu.

Men får ju pengar på Onsdag så ska se till att kirrat då!


det var väl allt för nu. Hej då. 

Av karusellflickan - 3 april 2012 17:59

Jag känner att bara RAWR! Jag är så jävla irriterad, jag vill inte vara någon jävla reseledare elle barnvakt åt mina vuxna syskon med pojkvän/flickvän + min egna pojkvän!

Det här med Maltaresan alltså. Jag vet att det var jag som drog igång det men det är väl för fan inte jag som ska se till att alla andra fixar att skaffa biljetter och kolla alla jävla bussar och flyg.

Systers pojkvän är värst, det är inte så jäkla svårt att googla själv och kolla hur hotellet ser ut, när flygen går och tidtabeller för flygbussarna.

Herre gud! Jag antar att jag dragit på mig den här ansvarsgrejen själv. För det var likadant när vi skulle till Gotland dock försökte jag att avveckla det då vilket jag trodde fungerade men.. 


Jaja var dryg och otrevlig nu och nämnde att de borde kolla upp saker och ting själva nu.


Fixa ett "möte" med papps till på fredag nu också, han ville se så att vi klarar oss o.s.v Antar att det är mest för hans egen skull för att stilla sin oro liksom.




Men för att tänka på något roligare så tänkte jag lägga upp en annons på Blocket idag om att jag kan hjälpa till/göra alternativa frisyrer o.s.v för en billig penning.

Exempel på bilden ovan. (jag allihopa) 

Dock hittade jag inte vad det skulle kosta att lägga upp en annons så jag vågade inte just nu.


Så är man intresserad eller bara vill ha råd så är det bara att mejla eller kommentera.


Feern@hotmail.com


Föresten så vill jag tipsa om "Pappas pengar" på Svt Play barn.

Så himla roligt.


Det var nog bara det som jag ville säga. Hej då!

Av karusellflickan - 2 april 2012 23:17

                                                       


Än på länge bör jag inte göra något med håret eftersom det fortfarande är så skört.

Men jag får någon slagt abstinens över att inte FÅ göra någonting med det, inte ens tona liksom.. Inte just nu iallafall och absolut inte innan vi åker till Malta, vilket vi gör om en vecka! (Who!)

Men iallafall, efter Malta med alla dessa "om" så funderar jag på att tona det ljusrosa, alltså blont men med en aning rosa i.

Just nu är jag nämligen nästan platinablond.. Vilket går an men är lite intetsägande.


Annars så har jag också funderat på dreads,vilket jag haft en gång tidigare. Fick ett utbrott och klippte av dem efter ett år ungefär.



Bilderna längst ner är på mig, den ena med dreads.. 2007.

Dock får det nog vänta tills nästa år då håret fått bli längre och hunnit reparera sig lite mer.


Förutom funderingar på frisyrer så har vi filmkväll hemma hos mig med bror och bonusbroren. Captain America och en massa popcorn och chips. Det här med att vara nyttig inför Beatch 2012 går inte riktigt som planerat. Har iallafall tagit upp träningen lite mer nu och dricker en massa vatten.

Små steg i taget blir det.., Förbannat små.


Dock börjar jag jobba klockan 06:30 imorgon och går upp 04 och nu är klockan snart 00:00 så jag funderar på att be dem gå hem så att jag får sova lite innan mitt 12 timmarspass.


Jaja nu har jag iallafall uppdaterat lite.

Hej då! 

Presentation


JAG SKA SJUNGA TILL MIN KARUSELLFLICKAS LOV
OCH NÄR JAG KOMMER HEM SKA VI DANSA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards