Alla inlägg under november 2012

Av karusellflickan - 10 november 2012 14:27

Alltså, vad är det här?! Först blir jag full i skratt och nyfiken och sedan bara så jävla irriterad och sedan full i skratt igen.


Det var ju så att vi var tre vänner och två av oss blev vänner tack vara/på grund av den tredje som jag känt längst av oss två.

Överskriften: Triad - Tre vänner varav två försöker vinna den tredjes gunst eller värnar om den tredje parten.

Det är vi och vi har testat båda sorterna (det finns fler varianter men det slutar alltid med att en av de tre är mer utanför de två). Jag är inte orolig för att "förlora" min vän (alltså den som jag känt längst) så därför ser jag inget hot i att den har andra vänner än mig och jag har andra vänner än den men jag ar länge haft känslan av att den andre av oss försöker få det till en tävling om personen i fråga.. 

Hursom helst så på grund av detta och en rad småhändelser och känslor så har jag svårt för den andre av oss då den liksom försöker att "röja" mig vilket jag finner fånigt.


Detta har resulterat i att jag har tagit avstånd från den här personen men ändå försökt vara artig och bjudit med den på fester och hälsat och sådana saker..


Nu senast när jag fyllde år så hade jag och min bror födelsedagsfest med maskeradtema.

Alla var bjudna, så även den här personen.

Den första insidenten som gjorde mig aningen olustig (?) var att människan bad en annan vän (en gemensam vän alltså) som är bättre vän med den än med mig men den är bättre vän med mig en den andre (ursäktar förvirrandet men jag ogillar tanken på att nämna saker vid namn här..) att fråga å den andres vägnar om den får ta med ytterligare en vän på festen.

Vilket var helt okej.


När de iallafall anlände till festen så står jag i entrén för att hälsa gästerna välkomna, varav personen i fråga inte hälsar på mig.. Alls, tittar inte ens åt mig. Och jag är värden och fyller dessutom år....

(Men det är inte första gången det händer, där det är jag som bjudit in..)


Aja när detta iallafall glömts något så får jag reda på fb att den här människan ska ha fördelsedagskalas (fyller bara några veckor efter mig) och på fb så kan man i evenemangen välja om man vill att det ska vara offentligt eller privat så att bara inbjudna kan se evenemanget.

Dock hade personen glömt att kryssa i "privat" innan den publiserade evenemanget så att jag fick se att jag inte var bjuden..


Jag blev inte ledsen eller nånting men man kommer inte på min fest ignorerar mig och sedan låter mig se att jag inte är bjuden på dens kalas bara några veckor efteråt.


Vem gör så liksom?!


Jag hade åh andra sidan faktiskt inte brytt mig så mycket om personen inte kommit på min fest eller om den kanske hade skickat ett pm om varför eller nått sånt..


Aja var bara tvungen att få det ur mig, dessutom så har jag för mig att mina vänner som hon är lite bekant med och "ser upp" till inte heller var bjudna och att människan inte hälsat på dem heller under min fest. 

Det vart liksom mindre personligt då, eller om jag nu får spåna fritt, har det att göra med att de valt "min sida" eller vad man ska säga.

Skitsamma, jag har iallafall berättat alltsammans för den tredje parten nu och den tycker som den sa till mig iallafall att jag har gjort rätt och att om vi får chansen så ska saken konfronteras, om det blir "värre" alltså.


Jävla mellanstadiefasoner alltså!


Eh nu lämnar vi tråkigheterna och lägger upp en störtskön bild från maskeraden med tema filmkaraktärer!

 

Vi har från vänster: Klimpen ifrån Bert, Poison ivy ifrån Batman, Corpse bride och Hedwig (jag) ifrån Hedwig and the angry inch! (och så några pussies i bakgrunden som inte vågade att klä ut sig..)


Men men det är nu gamla nyheter, för att återgå till mitt vanliga skryt om hur bra jag lyckas vara ibland.

Igår var jag och en vän och simmade, börjar bli lite för kallt och enformigt att springa ute nu så..

30 längder - 1,5 km blev det! Sedan började det bl lite för trångt i bassängen.. eller så ville vi bubbla istället. Vem vet?


Efter det vart vi sådär sugna på bio så det blev ett impuls biobesök för att se Paranormal aktivity 4. Som var över förväntningar alltså!


Men awesome dagar får man betala för och nu ligger jag hemma med äcklig slemhosta och en katt på magen.

 


Hoppas jag blir mirakulöst bättre till kvällen och att vänner hör av sig (pank telefon) så att det blir  något av den här lördagen.

Presentation


JAG SKA SJUNGA TILL MIN KARUSELLFLICKAS LOV
OCH NÄR JAG KOMMER HEM SKA VI DANSA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards