Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Det går bra nu!

Av karusellflickan - 10 maj 2012 17:50

Ja just det, har börjat att söka en massa jobb nu och har varit på två stycken jobbinterjuver.

Den första som resturangepersonal ute i skärgården-Vilket jag hoppas på! Lön liksom. 

Men de skulle höra av sig om cirka två veckor, så vi får se.


Sen var jag på en uppe i Stockholm för nyheter 24 som festivalfotograf. Men det kändes så sjukt oseriöst så nästa dag mejlade jag och sa nått om att jag fått ett annat jobb och att de kunde räkna bort mig.


För annonsen lär så sjukt rolig! Man skulle följa med på en massa festivaler B.l a P&L och Way out west (och sen några som jag inte hört nått om förut.) och då så skulle man jobba på dagarna-alltså fotografera och "chilla på kvällarna". Och Nyheter 24 skulle stå för boende, mat, inträde och transport.


Boendet de skulle stå för var tält, de ville ha den riktiga "Festivalfeelingen", Transporten utgick endast från Sthlm, Attetyden om Maten de skulle bjuda på var att "passar det inte så skaffa eget" - Jag är vegetarian och laktosintolerant, så det säger sig ju självt.


Sen skulle jag stå för egen kamera och dator (I tält på festival? lycka till..). Lönen man fick var festivalinträdet, och de ville inte betala för bilderna, och de var sjukt skeptiska till att jag ville vattenstämpa dem. Alltså skriva mitt namn på dem, så att den syns i själva bildfilen att det är mina bilder.


www.nyheter24.se 


"Sveriges bästa sommarjobb" 


Den där interjuvn sen.. det tog 15 minuter och kunde lika gärna ha tagits över telefon.

Kändes ju lite sådär att dra till Stockholm (c:a 300 kr T&R med Sj) för 15 min..


jaja, det är väl sånt som man lär sig av antar jag.


Men som plåster på såren så ska jag åka till Danmark med skolan på måndag iallafall, kommer bli så himla roligt!

Först ska vi besöka ett fängelse - följa med in och träffa fångar och sånt, sen ska vi till Christiania och titta lite där!

Gratis resa och vandrarhemmet är redan betalt. 

Hoppas bara att min bror följer med, han har varit aspepp  sedan det blev bestämt och nu är han helt anti.

Allt är liksom betalt redan och dessutom så är klassresan obligatorisk.


Förövrigt så har jag sedan sist varit och sett In Flames med min farbror när de spelade i Norrköping.

Kollade på The Avengers på bio i fredags - Så sjukt jävla asbra.

Börjat jogga 5 km på spåret med min bästis.

Färgat håret ljusrosa! - Fint.

Köpt nya skor. Kängor (typ Dr. Martin), springskor och nya tygisar.


Säkert mer men det var ju förmodligen inte så intressant eftersom jag inte kommer ihåg det.


Eller jo föresten!


Mamma och jag disskuterade företaget i söndags (dagenefter avlivandet) och skulder och att jag inte tycker att det är jag som borde betala egentligen..


Då sa hon iallafall att, Jag får skylla mig själv att det blev så mycket skulder (300 000 kr) eftersom jag mådde så dåligt förra året och inte kunde jobba så vi var tvugna att ta in extra personal.

På ett sett så ja självklart är det mitt fel, men jag gjorde det väl för fan inte med flit!


jag svarade iallafall att det var hon som triggat det genom att lägga på mig företaget vilket hon svarar med att jag Ville ha det.

Jag ville inte ha det och hon försökte länge och väl med att jag borde ta över det innan hon gick i konkurs, och mutade med hög lön o.s.v Direkt efter studenten dessutom.


Amen aja hej då!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karusellflickan - 13 september 2014 17:10

Åh ja just det! Det är val imorgon, jag har redan röstat.    Har du inte röstat tidigare som jag så är det megaviktigt att du gör det! Åh har du av misstag röstat på sverige demokraterna så kan du gå till din vallokal och ångerrösta och lägga d...

Av karusellflickan - 13 september 2014 16:25


Efter fyra år av jobb (efter gymnasiet) så har jag börjat skolan igen. Fem dagar i veckan med fasta tider i en klass med 18 andra elever pluggar jag teater. Det kommer jag göra i ett år. Det är väldigt annorlunda mot vad jag gjort förut ibland jo...

Av karusellflickan - 9 maj 2014 19:34

Sen sist jag skrivit av mig har jag jobbat på ett äldreboende i Kisa där jag för övrigt tydligen var den enda vegitarienen och de flesta inhämska skulle rösta på SD.. Haft nakenfest i Kisa, vanlig grillfest som råkade urarta när vi bestämde oss för...

Av karusellflickan - 8 juni 2013 12:21

  Vad i helvete hände liksom?! Jag vaknade iallafall upp ensam i min egna säng vilket jag är jukt lättad över.   Det jobbigaste kommer nog vara att dölja märkena tills de försvinner nu när det är så varmt ute. Ansiktet går nog att täcka över m...

Av karusellflickan - 4 december 2012 21:40

Med tanke på att kylan slog till så fort och att jorden snart ska gå under och så vitt jag vet så vet man inte hur än, så skulle jag gissa att det kommer att bli en ny istid - Ragnarök är på väg!     Ska vi tro på mayafolkets kalender så kan...

Ovido - Quiz & Flashcards