Alla inlägg under maj 2012

Av karusellflickan - 30 maj 2012 00:09

                                                                             Inuti



                                                                           Utanpå

    

Av karusellflickan - 29 maj 2012 10:31


PEACE & LOVE snart bara att boka tågbiljetter så är allt kirrat, och då ska jag se dessa och en massa fler sjukt najsa akter.

Funderar på att ta med eld grejerna också så jag och min syster kan stila lite och förhoppningsvis få fler underbara vänner.


Tänkte att jag skulle vaxa lite ben och bekini linje osv tills dess men det visade sig att jag fortfarande inte fått någon klämm på det.. Fuck. 

Jag gillar inte att raka men jag har väl inget val om jag nu ska vara hårfri under sommaren..


Men men! Som senaste gången så lyckas jag spara på mig en massa saker att skriva om/glömmer bort att uppdatera.


Det "lite" jobbiga som hänt på senaste tiden är att ja numer är skyldig skatteverket nästan 500 000 kronor. - Tack mamma!

Jag äger ett café som borde lagts ner för länge sen då det aldrig gått särskillt bra. Min mor drev/ägde det från 2004 till 2010 då hon gick i personlig konkurs och eftersom hon ville "rädda" företaget så ville hon att jag skulle ta över det.

Hon lockade med 10 000 i månaden efter skatt, vanliga 40 h/veckan och så såklart jobb direkt efter studenten.

Sen så är det väldigt svårt att inte tycka synd om min mor då hon är expert på att ge en skuldkänslor så jag tackade ja korkad som jag var.

Sedan lovade hon att jag bara skulle behöva driva skiten i ett år.. Heh... det är nu över två år och jag får inget i lön alls och jag jobbar ibland uppåt 60 timmar i veckan.


Så alltså Tack mamma.


Som tur är har jag en väldigt snäll och hjälpsam far som har hjälpt till att ringa skatteverket och banken och så ett par bekanta som ska lära mig lite ekonomi så jag kan fatta lite vad all skit betyder.

För just nu så låter en personlig konkurs som en lättnad... Men det är tydligen inte så det ska kännas.

Sedan har faren pratat med polisen och med nån avokat samt en bankman som vet vem mamma är o.s.v


Vi misstänker nämligen att min mor tjyvar lite... jävla skt!


Så för att gå över till något lite roligare.

Jag fick en ros av mannen min i fredags, myselimys.

                          

Vilket jag tyckte var väldigt sött av honom. Har den i en spritflaska på soffbordet nu.


Förövrigt så har mitt ex börjat att prata med mig igen (jag har iofs inbte pratat med honom men wtf). Verkar som att han vill ses. Jag svarade att varför inte, dock så kommer inte min man att gilla det speciellt mycket..

Enligt honom så får jag visst fortfarande vara vänner med mina ex bara jag inte pratar med dem. (?)


Jag förstår inte riktigt hur det går ihop.


Haha, var föresten på 60 fest i lördags. Mannens moster som fyllde.

Han glömmde liksom den lilla detaljen att berätta att det var en jättestor fest i en hyrlokal med c:a 100 gäster och live band.. Eftersom att jag trodde att det var en hemmafest så blev jag lite chockad. Och inte blev det bättre när hans systerson på 6 år ville dra med mig in i lokalen utan min man... Ingen kände ju mig där liksom.. Men det gick bra och det var rätt så trevligt faktiskt.


Dessutom så är jag lite mer förberädd på släkten nu när det verkar som att vi ska träffa dem igen på lördag i Uppsala hemma hos hans syster.

Missar dock en hemma festival men jag tror detta blir minst lika bra + att jag slipper en viss 40 + man som envist försöker att stöta på mig.. obehagliga män är liksom inte min grej.


Ja just det de höll jag på att glömma!

Jag har ju varit på klassresa till Danmark.

Besökte Christiana x 2 - ett själva och ett med klassen och ett fängelse mycket trevligt dock så förstod jag inte så mycket danska som jag trodde..


   

Detta är alltså vid ingången till Christiania.

Sjukt fin tyckte jag och min bror!


 

Hade "En dag för barnen" i staden förra veckan, Så passade på att se Syster sol och träffa min minstaste lillebror. Som förövrigt ser ut att passa in i filmen "Tillsammans" med tanke på kläderna och frisyren.


 Grillade på kvällen efter barnens f´dag med syster och bästaste vännen vilket var mycket mysigt!

Majs och vitlöksbröd stod på menyn minsan. och en massa dans och chokladfyllda bananer till efterrätt.


Så, nu vet jag inte mer!

Hej då! 



Av karusellflickan - 13 maj 2012 21:40

Så här är det!



Nattstad.se/makaylablom 




Haha, fick just ett medelande av en man. Han hade läst föregående inlägg och dragit slutsatsen att jag förmodligen gillade äldre män...


Alltså E-type, som är 46 år (lika gammal som min far för den som undrar..) Den här mannen var 71 år och undrade om jag skulle vara intresserad av en date.


Jag tackade nej.

Av karusellflickan - 12 maj 2012 23:32

Min pojkvän är allt bra att ha.

(tur att jag tog mitt förnuft tillfånga)


Han tipsade och fixade nämligen så att jag och min bästaste vän kunde gå och E-type på "Beat 12" igår, vilket var så himmla kul!

Ja bortsett från att jag som trodde att det skulle vara sol och iallafall hyfsat väder hela dagen hade valt helt fel kläder då det istället regnade och blåstesom tusan! Jag tror fasan inte att jag överdriver om jag säger att vi nästan lyfte från marken.


Det här med E-type var iallafall helt jävla underbart!

Jag har ju som född 1990 varit med från början liksom, fick första singeln när jag var sju av min farbror och jag tror nästan att jag egentligen lyssnade sönder den. Musikmässigt alltså men jag tröttnade fan inte. 

Och tröttnat har jag inte gjort än, det ska gudarna veta.

Sen måste jag väl erkänna att jag är överhuvudtaget lite förtjust i honom och inte bara i musiken. Jag menar karln är ju faktiskt 25 år äldre än mig men jag skulle ändå lätt följa med honom hem om han bjöd med mig.



Min kväll blev ändå fulländad när han efter att par gånger av ögonkontakt med mig gick ner i publiken, Ja jag stod längst fram såklart. Och sedan fram till mig och ville räcka mig micken för att jag skulle sjunga men när jag skräckslaget skakade på huvudet så lånade han istället min systemkamera och fotade mig i publiken. Dock förstod han inte att han hade fotat en massa eftersom blixten var av så då sa han något om att den var svår och blinkade lite.


Det här kan jag tusan leva på i veckor nu. Precis vad jag behövde eftersom jag känt mig en aning stressad nu senaste tiden.


Tack E-type aka Martin.


 




Förövrigt så var jag så sjukt nöjd med min outfit igår. Har inga bilder på hela mig dock, men men..




På tal om att vara snygg.

Jag var ute och sprang med vännen idag igen, lika lågnt som sist men med styrketräning efteråt och stretching avslutade det hela med grönt te när vi kom hem. Som jag btw har fått för mig innehåller en massa antioxidanter som ökar förbränningen.


Fan vad fitta (Haha) vi kommer att bli till badsäsongen alltså.


Nae men nu ska jag vara lite creapy och snoka runt om E-type för att sedan leta upp honom gå gå igenom hans sopor och dagliga vanor så att jag kan kidnappa honom och setta honom i mitt personliga Harem.    

Av karusellflickan - 10 maj 2012 17:50

Ja just det, har börjat att söka en massa jobb nu och har varit på två stycken jobbinterjuver.

Den första som resturangepersonal ute i skärgården-Vilket jag hoppas på! Lön liksom. 

Men de skulle höra av sig om cirka två veckor, så vi får se.


Sen var jag på en uppe i Stockholm för nyheter 24 som festivalfotograf. Men det kändes så sjukt oseriöst så nästa dag mejlade jag och sa nått om att jag fått ett annat jobb och att de kunde räkna bort mig.


För annonsen lär så sjukt rolig! Man skulle följa med på en massa festivaler B.l a P&L och Way out west (och sen några som jag inte hört nått om förut.) och då så skulle man jobba på dagarna-alltså fotografera och "chilla på kvällarna". Och Nyheter 24 skulle stå för boende, mat, inträde och transport.


Boendet de skulle stå för var tält, de ville ha den riktiga "Festivalfeelingen", Transporten utgick endast från Sthlm, Attetyden om Maten de skulle bjuda på var att "passar det inte så skaffa eget" - Jag är vegetarian och laktosintolerant, så det säger sig ju självt.


Sen skulle jag stå för egen kamera och dator (I tält på festival? lycka till..). Lönen man fick var festivalinträdet, och de ville inte betala för bilderna, och de var sjukt skeptiska till att jag ville vattenstämpa dem. Alltså skriva mitt namn på dem, så att den syns i själva bildfilen att det är mina bilder.


www.nyheter24.se 


"Sveriges bästa sommarjobb" 


Den där interjuvn sen.. det tog 15 minuter och kunde lika gärna ha tagits över telefon.

Kändes ju lite sådär att dra till Stockholm (c:a 300 kr T&R med Sj) för 15 min..


jaja, det är väl sånt som man lär sig av antar jag.


Men som plåster på såren så ska jag åka till Danmark med skolan på måndag iallafall, kommer bli så himla roligt!

Först ska vi besöka ett fängelse - följa med in och träffa fångar och sånt, sen ska vi till Christiania och titta lite där!

Gratis resa och vandrarhemmet är redan betalt. 

Hoppas bara att min bror följer med, han har varit aspepp  sedan det blev bestämt och nu är han helt anti.

Allt är liksom betalt redan och dessutom så är klassresan obligatorisk.


Förövrigt så har jag sedan sist varit och sett In Flames med min farbror när de spelade i Norrköping.

Kollade på The Avengers på bio i fredags - Så sjukt jävla asbra.

Börjat jogga 5 km på spåret med min bästis.

Färgat håret ljusrosa! - Fint.

Köpt nya skor. Kängor (typ Dr. Martin), springskor och nya tygisar.


Säkert mer men det var ju förmodligen inte så intressant eftersom jag inte kommer ihåg det.


Eller jo föresten!


Mamma och jag disskuterade företaget i söndags (dagenefter avlivandet) och skulder och att jag inte tycker att det är jag som borde betala egentligen..


Då sa hon iallafall att, Jag får skylla mig själv att det blev så mycket skulder (300 000 kr) eftersom jag mådde så dåligt förra året och inte kunde jobba så vi var tvugna att ta in extra personal.

På ett sett så ja självklart är det mitt fel, men jag gjorde det väl för fan inte med flit!


jag svarade iallafall att det var hon som triggat det genom att lägga på mig företaget vilket hon svarar med att jag Ville ha det.

Jag ville inte ha det och hon försökte länge och väl med att jag borde ta över det innan hon gick i konkurs, och mutade med hög lön o.s.v Direkt efter studenten dessutom.


Amen aja hej då!


Av karusellflickan - 10 maj 2012 17:09

 



Tänkte att jag kanske behövde uppdatera lite igen,, ser ju ut som att det har hänt så mycket mer i ens liv om man gör så.


Efter Malta så hade jag ju tänkt endel, på min man och bla bla, han betedde sig ju i princip som att han hade pms hela Maltavistelsen och började dessutom att visa mer och mer hur svartsjuk han var/kunde bli. Sen var han taskig mot mina syskon, min mamma, mina vänner o.s.v

Dessutom så började jag känna mig otroligt instängd (?).

Så nu lördags bestämde jag mig för att avliva vårat förhållande... Det är nog bland det jobbigaste jag har gjort, jag har nog inte gråtit så mycket sedan jag gick i mellanstadiet. Då jag hade min första depp period (jag vet inte vad man ska kalla det).

Och började fundera på om det kanske var ett misstag.. Vilket det var, för igår bestämde vi oss för att träffas igen och prata och se om det kanske gick att lösa.


Det gick att lösa och jag berättade varför det blev som det blev och han förstod, så vi glömde bort lördagen och idag firar vi hela Sju månader.


Det är ju egentligen självklart och jag visste ju säkert om det också men jag fattade först när det var slut att det egentligen var Jag som var problemet.. För berättar man inte vad som är irriterande eller säger vad man tycker men samtidigt bjuder på sig själv och tycka om en person lika mycket som den tycker om ensjälv så funkar det ju inte...


Ibland hatar jag att jag är så jävla korkad!

Med tanke på att jag ändå tycker att jag är ganska så inteligent ändå, jag menar 126 i IQ (genomsnitt är 100) liksom.


                                                                   

Min man har dock rakat av sig allt skägg så nu är han väldigt sticksig! men det gör inget för han blev faktiskt väldigt stilig utan.



Hursom helst så tyckte jag att den här låten passar oss.


Speciellt delen med:

"Last tima I saw you

We just split in two

You was looking at me

I was looking at you

You had a way so familiar

I could not recognize

Cause you had blood on your face

I had blood in my eyes

But could swear on your expression

That the pain down in your soul

Was the same the one down in mine

Thats the pain

That cuts a stright line

Down throught the hart

We call it love".. 

Ovido - Quiz & Flashcards