Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Ragnarök?

Av karusellflickan - 4 december 2012 21:40

Med tanke på att kylan slog till så fort och att jorden snart ska gå under och så vitt jag vet så vet man inte hur än, så skulle jag gissa att det kommer att bli en ny istid - Ragnarök är på väg!



Ska vi tro på mayafolkets kalender så kan vi minsan tro på det här med.


Meen det var inte det jag ville skriva om från början.. Jag ville berätta om helgen och så om lite underliga drömmar jag haft nu senaste veckan.


Jag har under en 7 dagars period drömt om en viss person (trubadueren), i de här drömmarna så har han liksom velat att "Titta på mig, titta på mig!". En av de jag minns bäst är när jag sitter i en ganska så stor garderob med snetak i ett äldre hus, det är jag och min vän och så lite andra människor klädda i medeltida kläder (jag håller ju på mycket med medeltid och han brukar spela på medeltidsveckan) och trubaduren står i mitten och spelar. Men jag och min vän vill gå därifrån för att jag vet inte, vi skulle väl göra någonting. Men då slutar han spela och tar tag i min arm och säger att "Nej ni/du får inte gå än.. Jag är ju inte klar".

Åh i en annan drömm så promenerar jag på en vildvuxen grusväg och det är sommar och väldigt grönt (jag tror jag vet vart det var) och trubaduren liksom hänger/klänger på mig och han har på sig sina medeltidakläder men jag har nutida på mig tror jag. Åh jag tor att jag känner mig aningen olustig vid detta så jag börjar att prata en massa om scouting bland annat och blommor och sånt jag ser liksom. Varav han med riktig antusiasm håller med och berömmer  och ger mig en massa komplimanger hela tiden.


Så till helgen (fredagen) så var jag och min bästa vän till Linköping för att fira en kompis som fyllde år och se The cashulteis - Vilket var hur jävla roligt som helst!

En av höjdpunkterna på den kvällen var förutom alla fina människor att basisten i bandet bjöd mig på en öl (status?). Dock fattade jag inte vem han var eftersom att jag inte visste hur de såg ut... Tusan! Oc människan vi firade blev irriterad på mig för att jag inte tog basistens nummer... Vad jag nu skulle med det till. Han är liksom amerikan och bor konstigt nog faktiskt i amerika...


Dagen efter åkte jag och min bästa vän till Stockholm för att titta på Gatans musik - ännu mera punk.

Åh för att återkomma till det här med mina underliga drömmar, vem tror ni inte att jag mötte och fick ögonkontakt med på T-centralen.. Jodå det var trubaduren minsan!

Dock förstår jag inte varför så många drömmar om den här personen när det bara var knappt en sekunds ögonkontakt på T-centralen i sthlm.


Det är föresten inte första gången jag drömmer sanndrömmar, så jag har liksom alltid lagt ganska stor vikt i vad man drömmer om och vad de kan betyda och så vidare...


 


Jaja, den där trubaduren må vara en självgod mansgrisjävel men han kan då ta mig tusan skriva musik.

Åh den här låten tycker jag beskriver mig själv som 11 åring så jävla bra!


Jag tror jag har skrivit om det förut här, när jag mådde dåligt "första gången" eller vad man ska säga.


 

Här är föresten en bild ifrån sthlm på söndagmorgonen när vi var på väg för att checka ut ifrån hotellet.

Mycket fint, dessutom första gången jag sov med jackan på samtidigt som jag hade täcke också, så jävkla frusen!

Haha, jag och min vänt hade tänkt att "Nu jävlar tar vi med kameran så att vi kan fota tokmycket hela helgen, för det har vi missat nu ett tag" - Klart som fan att jag både fredagen och lördagen glömde att ta med mig kameran ut..


 

Åh för att göra inlägget ytterligare lite längre så tänkte jag avsluta med lite skryt.

Då jag min mor och min syster startat ett företag som ska syssla med att hyra ut/sälja medeltida kläder så har vi nu börjat med lite snörliv som vi ska brodera för att få upp priserna på dem lite mer.

Åh detta mina vänner är mitt första broderade snörliv och dessutom är det första gången jag broderar och inte gör korsstygn med mönster.


Jag är ta mig tusan aningen stolt över mig själv!


Inte nog med det så känns det som att jag har gått ner i vikt, iallafall över axlarna/bröstet och revbeben.

Vi får se vart det slutar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karusellflickan - 13 september 2014 17:10

Åh ja just det! Det är val imorgon, jag har redan röstat.    Har du inte röstat tidigare som jag så är det megaviktigt att du gör det! Åh har du av misstag röstat på sverige demokraterna så kan du gå till din vallokal och ångerrösta och lägga d...

Av karusellflickan - 13 september 2014 16:25


Efter fyra år av jobb (efter gymnasiet) så har jag börjat skolan igen. Fem dagar i veckan med fasta tider i en klass med 18 andra elever pluggar jag teater. Det kommer jag göra i ett år. Det är väldigt annorlunda mot vad jag gjort förut ibland jo...

Av karusellflickan - 9 maj 2014 19:34

Sen sist jag skrivit av mig har jag jobbat på ett äldreboende i Kisa där jag för övrigt tydligen var den enda vegitarienen och de flesta inhämska skulle rösta på SD.. Haft nakenfest i Kisa, vanlig grillfest som råkade urarta när vi bestämde oss för...

Av karusellflickan - 8 juni 2013 12:21

  Vad i helvete hände liksom?! Jag vaknade iallafall upp ensam i min egna säng vilket jag är jukt lättad över.   Det jobbigaste kommer nog vara att dölja märkena tills de försvinner nu när det är så varmt ute. Ansiktet går nog att täcka över m...

Av karusellflickan - 10 november 2012 14:27

Alltså, vad är det här?! Först blir jag full i skratt och nyfiken och sedan bara så jävla irriterad och sedan full i skratt igen.   Det var ju så att vi var tre vänner och två av oss blev vänner tack vara/på grund av den tredje som jag känt längs...

Presentation


JAG SKA SJUNGA TILL MIN KARUSELLFLICKAS LOV
OCH NÄR JAG KOMMER HEM SKA VI DANSA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards