Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Have you seen the world..

Av karusellflickan - 29 maj 2012 10:31


PEACE & LOVE snart bara att boka tågbiljetter så är allt kirrat, och då ska jag se dessa och en massa fler sjukt najsa akter.

Funderar på att ta med eld grejerna också så jag och min syster kan stila lite och förhoppningsvis få fler underbara vänner.


Tänkte att jag skulle vaxa lite ben och bekini linje osv tills dess men det visade sig att jag fortfarande inte fått någon klämm på det.. Fuck. 

Jag gillar inte att raka men jag har väl inget val om jag nu ska vara hårfri under sommaren..


Men men! Som senaste gången så lyckas jag spara på mig en massa saker att skriva om/glömmer bort att uppdatera.


Det "lite" jobbiga som hänt på senaste tiden är att ja numer är skyldig skatteverket nästan 500 000 kronor. - Tack mamma!

Jag äger ett café som borde lagts ner för länge sen då det aldrig gått särskillt bra. Min mor drev/ägde det från 2004 till 2010 då hon gick i personlig konkurs och eftersom hon ville "rädda" företaget så ville hon att jag skulle ta över det.

Hon lockade med 10 000 i månaden efter skatt, vanliga 40 h/veckan och så såklart jobb direkt efter studenten.

Sen så är det väldigt svårt att inte tycka synd om min mor då hon är expert på att ge en skuldkänslor så jag tackade ja korkad som jag var.

Sedan lovade hon att jag bara skulle behöva driva skiten i ett år.. Heh... det är nu över två år och jag får inget i lön alls och jag jobbar ibland uppåt 60 timmar i veckan.


Så alltså Tack mamma.


Som tur är har jag en väldigt snäll och hjälpsam far som har hjälpt till att ringa skatteverket och banken och så ett par bekanta som ska lära mig lite ekonomi så jag kan fatta lite vad all skit betyder.

För just nu så låter en personlig konkurs som en lättnad... Men det är tydligen inte så det ska kännas.

Sedan har faren pratat med polisen och med nån avokat samt en bankman som vet vem mamma är o.s.v


Vi misstänker nämligen att min mor tjyvar lite... jävla skt!


Så för att gå över till något lite roligare.

Jag fick en ros av mannen min i fredags, myselimys.

                          

Vilket jag tyckte var väldigt sött av honom. Har den i en spritflaska på soffbordet nu.


Förövrigt så har mitt ex börjat att prata med mig igen (jag har iofs inbte pratat med honom men wtf). Verkar som att han vill ses. Jag svarade att varför inte, dock så kommer inte min man att gilla det speciellt mycket..

Enligt honom så får jag visst fortfarande vara vänner med mina ex bara jag inte pratar med dem. (?)


Jag förstår inte riktigt hur det går ihop.


Haha, var föresten på 60 fest i lördags. Mannens moster som fyllde.

Han glömmde liksom den lilla detaljen att berätta att det var en jättestor fest i en hyrlokal med c:a 100 gäster och live band.. Eftersom att jag trodde att det var en hemmafest så blev jag lite chockad. Och inte blev det bättre när hans systerson på 6 år ville dra med mig in i lokalen utan min man... Ingen kände ju mig där liksom.. Men det gick bra och det var rätt så trevligt faktiskt.


Dessutom så är jag lite mer förberädd på släkten nu när det verkar som att vi ska träffa dem igen på lördag i Uppsala hemma hos hans syster.

Missar dock en hemma festival men jag tror detta blir minst lika bra + att jag slipper en viss 40 + man som envist försöker att stöta på mig.. obehagliga män är liksom inte min grej.


Ja just det de höll jag på att glömma!

Jag har ju varit på klassresa till Danmark.

Besökte Christiana x 2 - ett själva och ett med klassen och ett fängelse mycket trevligt dock så förstod jag inte så mycket danska som jag trodde..


   

Detta är alltså vid ingången till Christiania.

Sjukt fin tyckte jag och min bror!


 

Hade "En dag för barnen" i staden förra veckan, Så passade på att se Syster sol och träffa min minstaste lillebror. Som förövrigt ser ut att passa in i filmen "Tillsammans" med tanke på kläderna och frisyren.


 Grillade på kvällen efter barnens f´dag med syster och bästaste vännen vilket var mycket mysigt!

Majs och vitlöksbröd stod på menyn minsan. och en massa dans och chokladfyllda bananer till efterrätt.


Så, nu vet jag inte mer!

Hej då! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karusellflickan - 13 september 2014 17:10

Åh ja just det! Det är val imorgon, jag har redan röstat.    Har du inte röstat tidigare som jag så är det megaviktigt att du gör det! Åh har du av misstag röstat på sverige demokraterna så kan du gå till din vallokal och ångerrösta och lägga d...

Av karusellflickan - 13 september 2014 16:25


Efter fyra år av jobb (efter gymnasiet) så har jag börjat skolan igen. Fem dagar i veckan med fasta tider i en klass med 18 andra elever pluggar jag teater. Det kommer jag göra i ett år. Det är väldigt annorlunda mot vad jag gjort förut ibland jo...

Av karusellflickan - 9 maj 2014 19:34

Sen sist jag skrivit av mig har jag jobbat på ett äldreboende i Kisa där jag för övrigt tydligen var den enda vegitarienen och de flesta inhämska skulle rösta på SD.. Haft nakenfest i Kisa, vanlig grillfest som råkade urarta när vi bestämde oss för...

Av karusellflickan - 8 juni 2013 12:21

  Vad i helvete hände liksom?! Jag vaknade iallafall upp ensam i min egna säng vilket jag är jukt lättad över.   Det jobbigaste kommer nog vara att dölja märkena tills de försvinner nu när det är så varmt ute. Ansiktet går nog att täcka över m...

Av karusellflickan - 4 december 2012 21:40

Med tanke på att kylan slog till så fort och att jorden snart ska gå under och så vitt jag vet så vet man inte hur än, så skulle jag gissa att det kommer att bli en ny istid - Ragnarök är på väg!     Ska vi tro på mayafolkets kalender så kan...

Ovido - Quiz & Flashcards