Alla inlägg under februari 2012

Av karusellflickan - 10 februari 2012 21:31


Snygg bild på mig och mitt kylskåp?.. Jag orkar inte ursäkta den och varför skulle jag egentligen göra det?

Jag tycker att den är ganska fin faktiskt dock inte sådana pouser jag brukar göra och människor jag sett göra den brukar jag ofta ha någonting emot. 

 

10 Februari, "firar" fyra månader med min skäggpojke idag. Vi skulle egentligen ta hem mat efrån Thai men han sover och har gjort det sedan klockan 17.

Jag har försökt att försiktigt väcka honom men jag gav upp den planen ganska fort eftersom han inte verkar vilja gå upp iallafall.

Så jag gick och köpte äppelmos och mjölk istället och käkade havrefrynsgröt istället.

Nu börjar klockan närma sig sovdags men jag är inte säker på att jag kommer att få plats i sängen och dessutom snarkar han som en tok. Funderar på att ta soffan men den har jag dumpat en massa ren tvätt på som jag inte orkat hänga upp än. Dessutom så skulle han nog bli ledsen imorgon när jag inte är bredvid honom..


Med andra ord, mysig fredagskväll.. Det var ioförsig inget speciellt planerat men om jag hade vetat att han bara skulle sova så hade jag haft tid att prata och planera med min syster angående eldshowen.


Hon kommer föresten att flytta hem till mig nu från och med imorgon till dess att vi åker till Malta (i april).

Eftersom att vi måste hårdträna och min tvättstuga passar bra som övningslokal när vi inte kan vara utomhus så kändes det bäst så.


Förövrigt så har jag inte ätit varken kakor eller godis varken igrår eller idag, köpte inte ens med något från affären när jag var där och handlade förut.

Ganska stolt faktiskt, jag har jättesvårt att låta bli sötsaker. Det blir inte lättare när man arbetar på ett konditori som består enbart av kakor!

Jag har liksom bestämt mig för att ha en uppvisbar mage tills dess att vi drar till Malta.

Så jag och min syster trots mitt hat emot det har bestämt oss för att börja gå på gym fram tills dess att vi ska åka.


Har ju sökt en massa bidrag för att kunna finansiera våran lilla eldgrupp, dock har vi fått avslag från både studiefrämjandet och EU s kulturkontor. 

Enligt studiefrämjandet så kunde vi inte få några bidrag eftersom att vi inte var verksamma i vårat län (vart fan annars skulle vi vara verksamma?! ja förutom malta men det är ju inte som om vi kommer att lägga av efter det) och EU tjaffset var tydligen bara för grupper som levde på sin "hobby" vilket inte framgick någonstans där vi läste..


Men nytt hopp har tänts!

Har pratat med kommunens kulturtant som var jätteposetiv till initsiativet och sa åt oss att skicka in en blankett så var det väldigt stor chans till bidrag då det nästan inte är någon som söker det.

Man kunde få upp till 3000 kronor som skulle täcka mer än väl vad vårat meterial skulle kosta och kanske våra gymkort också.

Dessutom tog det bara c:a två veckor innan man kunde få pengarna, om man nu skulle få några alltså.

Vänta är nämligen inte riktigt våran grej så det var skönt att det skulle gå relativt fort.

Det är liksom sex månaders väntetid för stipendier för ex en fotokurs av något slag..


Mycket att göra på kort tid!

Men den här sortens stress känns iallafall motiverande.


Roligt att det händer lite bra saker i mitt liv men ändå känner jag mig bitter.

Men jag tror inte att det har med nuet att göra utan att jag tänker lite för mycket på hur jag var och hur personer behandlat mig förut.

Just för stunden går det i huvudet hur dåligt jag mådde under hösten och våren 09 och 10.

Jag hämtade liksom styrka och självförtroende i min mobilbakgrund som bestod av en tiger..

Jag pratade nästan ingenting heller och nu tänker jag inte på nära vänner för med dem pratade jag ju såklart "som vanligt med" men kanske inte om de saker jag jag annars gjorde.

Jag var på en praktikplats under tre veckor och sa i princip ingenting, och detta var ett litet ställe med kanske högst sex anställda.

Jag sa Hej och Hej då och avarade på tilltal, men man pratar ju sällan med människor som inte säger någonting.

Jag åt nästan inget under den perioden heller.

Efter nyår 2010 så träffade jag en kille som var allt annat än bra också vilket inte gjorde mig bättre.

På självförsvaret jag började på då fick vi en lista på 10 punketr som beskrev potensiella farliga personer.

Självklart funderade jag på killen som blev min pojkvän då om han passade in på någon av punkterna.. Efter en tid så insåg jag och andra har stämt in att han passade in på alla 10 punkter.



Jag skriver punkterna.


  • Han kränker dig känslomässigt genom förolämpningar eller nedvärderande kommentarer, ignorerar dina åsikter blir sur eller arg när du kommer med förslag.
  • Han säger åt dig vem du får umgås med, hur du ska klä dig eller försöker kontrollera andra delar av ditt liv.
  • Han uttalar sig negativt om kvinnor i allmänhet.
  • Han blir svartsjuk utan orsak.
  • Han dricker mycket eller använder droger.
  • Han försöker att få dig berusad.
  • Han kritiserar dig när du inte vill dricka dig full, använda droger, ha sex eller följa med honom till ett ställe där ni är ensamma.
  • Han är fysiskt våldsam mot dig eller andra, även om det "bara" är att knuffas eller grabba tag, för att få sin vilja egenom.
  • Han agerar hotfullt emot dig, sitter för nära, använder sin kropp för att blockera din väg, talar till dig som om han kände dig mer än vad han gör, rör dig trots att du ber honom att inte göra det.
  • Han är oförmögen att hantera sexuell och känslomässig frustration utan att bli arg.
  • Han ser dig inte som en jämlike, antingen för att han är äldre eller för att han anser sig vara mer intelligent eller socialt överlägsen.
  • Han är farcinerad av vapen.
  • Han tycker om att vara elak mot djur och barn.
  • Han gillar att köra med andra människor.
Självklart passar någon eller ett par in på alla människor men man märker när det börjar bli lite många.
Jag får just nu när jag skriver det här illamående känslor och en lite kliande rastlöshet i magen.
Jaja nu har jag fått skriva bort lite tankar och få plats för nya.
God natt!
Av karusellflickan - 7 februari 2012 09:48

Jobbar hela dagen idag, c:a 14 h. Kul! Kommer att vara så himla seg ikväll när jag kommer hem, hoppas att jag orkar ta mig ut på en kortpromenad iallafall.

Jag har nämligen inte hunnit vara ute på fela dagar, vilket dels beror på jobbet, pojkvännen, min ork och på vädret. Det är liksom minus 18 grader när jag har tid att komma ut och jag har inte tillräckligt varma kläder heller.

Alla dessa ursäkter! Fan!

Jag har visst kunnat om jag hade gett mig fan på det, men jag är en sån som skyller ifrån mig. Det positiva med det är väl kanske att jag iallafall är medveten om det.


Förutom detta otroligt långa arbetsppasset så kommer det hända en rolig sak idag (hoppas jag). Ska träffa min syster och en jättegammal klasskamrat och prata företagande, hon vill nämligen öppna ett ungdomscafé 15-25? år som jag har förstått det. Vilket jag tycker är en jättebra idé.

Tanken är väl att hon då vill sammarbeta med mig, efterom att jag driver ett café (vet inte om jag nämnt det så..).

Visserligen går inte det speciellt bra och har aldrig gjort heller under de 8-7 åren som vi har hållt på. Jävla moms!

Kronofogden är mig liksom hack i hälarna och har vart och utmätt både cafet och lägenheten som jag hyr.

De hittade inget, vilket jag redan var medveten om.

Kronofogden är föresten ena stela jävlar! Jag vet att de bara gör sitt jobb med de betér sig som om den skuldsatte är nån jävla dödssmitta som "valt" att skaffa sig skulder på 300 000 kronor.


Aja sånt ska inte tas personligt.

Jag är ju inget lyxfälle fall iallafall. 


Men för att berätta lite roligheter så kan jag ju berätta att jag färgat håret lila igen dock i en ljusare nyans, var egentligen ute efter den jag hade sisst men, det blev inte så? Trots att jag gjort precis som de andra gångerna jag färgat det lila.

Det blev iallafall fint ändå, passar vintern och kylan liksom.

 

Dålig bild på just håret men jag tycker om bilden. Kan nästan ha korsetten jag fick av syster i julklapp föresten dock får man sideboobs av den men, det är väl bara mer av det goda eller?

Btw att bero på kläder så är nästan alla mina kläder Secondhand köpta.


För att byta ämne (?) så är detta min katt Nagasaki. Älskar hennes ansikte!

För att vara en vanlig Bondkatt så är hon otroligt unik måste jag säga. Uppvuxen på landet med mycket katter så jag har lite att jämföra med.


Jag tänkte väl egentligen inte prata så mycket om katten mer än att jag tyckte om bilden på henne.  Nog den bästa jag tagit på henne och dessutom med en "vanlig" kamera.

Inte för att var självgod men det är ju sällan verktygen som bygger ett bra hus liksom.


Åker till Malta den 10 April btw med syster, hennes pojkvän och min skäggman för att b.l a medverka under Mdinas medeltida helg med en eldshow som jag och min syster ska setta ihop.

Jag har mejlat arrangörerna i Mdina och de var väldigt possetiva och vill tillockmed ha med showen i broschyren.

Så det blir att jobba stenhårt nu med korregrafi, materilal, kläder, ev. musik o.s.v

Jag har kontaktat än massa saker nu angående kultur/utbytes bidrag nu samt pratat med huvudarrangören för våra egna medeltida dagar om att marknadsföra oss där nere till handlare och artister.

Funderar på att kolla om man kan få nått slags EU bidrag också vet dock inte vart jag ska vända mig, mend det löser sig nog. 

Syster ska träffa en tjej som håller på och är rätt duktig med eld dessutom, så vi hoppas att hon ska kunna ge oss lite tips och tricks som vi ska använda till showen.


Har fixat så att vi också ska få göra en föreställning hemma under vecka åtta som ett genrep och för att få lite mer publikvana.

Syster har aldrig gjort solo förut så.

Systers Eldgrupp Löpeld.


Ja det var väl allt för demma gång. 

Presentation


JAG SKA SJUNGA TILL MIN KARUSELLFLICKAS LOV
OCH NÄR JAG KOMMER HEM SKA VI DANSA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards