Alla inlägg under augusti 2011

Av karusellflickan - 20 augusti 2011 22:31

Tänkte mest påminna mig själv om att jag varit på gotland i år igen under medeltidsveckan och att den det här året var fucking awesome.

Nog för att helften av veckan mest bestod av att supa men det var ju endå vad man gjorde mest hela tiden under medeltiden så man kan säga att vi mest bara levde oss in i att leva.

Jag kom visst bort några gånger under veckan också, men det var ganska så trevligt att inte umgås så mycket (inte för att jag inte tycker om dem) med mina reskamrater och hitta nya bekantskaper istället.

En av de människor jag träffade då när jag var som längst borttappad kom faktiskt och hälsade på nu onsdag till lördag^^.


Under lördagsnatten fick jag en vacker blåklocka under vänstarögat vilket jag hur sjukt det en må vara tyckte var ganska roligt. Människan som åstakom det konstverket fick en tillbaka han med så jag är inte bitter på något sett över det. Ett öga för ett öga.

citat: "Det sexigaste under hela kvällen det var när vi slog varran"... det är då man tänker att jo jag ska nog gå hem nu.


Sista natten utökade vi antalet sängkamrater varav inte alla skulle supa som jag fick att ha koll på mig så att jag inte skulle komma bort igen..

Vi fick dessutom lite nya vänner som förhoppningsvis kommer över under gästabudet i september vilket kommer bli hur kul som helst, träffade även gamla vänner och mindre gamla bekanta aom även de ska försöka ta sig ner.


En vän och jag räknade ut (som förmodligen många andra redan tänkt på) att anledningen till att medeltidsveckan är sveriges fredligaste festival beror på att alla är utklädda och ser ut precis som de vill och har därmed raserat klasskillnaderna mellan människor så man ser inte ner på varandra och alla är faktiskt på riktigt utan att någon behöver tänka efter lika mycket värda.

Nu längtar jag bara till vårat eget gästabud och att vi ska hinna klart med allt vi tänkt oss och lite till. Men efter det så är det bara medeltidsveckan att gå och förbereda sig och tänka på.


Nog om medeltid.

jag har det ganska så bra just nu, nya vänner nya vetskaper som glädjer från olika håll och jag har äntligen fått hoppa in lite på Korps och jobba lite. Jag vann dessutom 50 kr på en trisslott i veckan som jag och klaskalas ska dela på ;P.


Ja just det jag funderar på att vara smaklös och lägga upp lite småfrächa bilder på mina halsmandlar som varit infekterade precis innan vi kom iväg till gotland. så det kan ju bli spännande... jag tycker btw inte att detta är speciellt äcklande men är det någon som tycker det så blir jag bara glad. Att äckla är väldigt roande.

 



Av karusellflickan - 1 augusti 2011 13:37

I fredags var jag och några vänner på Sjöslaget utanför Nyköping och lyssnade moschade och såg på både Perkele, Attentat, Asta kask och Lillasyster.


   


Hehe vi sprang in och ut så jävla ofta (för att "fylla på") så vi vart nästan bundisar med vakter och diverse persoal på festivalområdet.

Efterfesten tillbrinagde jag tydligen i lite av varje fick champange (och öl), badade "utforskade" bryggan och skaffade nya vänner eftersom att jag tappade bort mina egna.


     

Sen i lördags när jag kom hem var det bara att duscha käka och packa inför nästa äventyr som ägde rum ute på Trännö. Och det måste jag säga var sjukt kul jag kommer dock inte ihåg alla detaljer men det kommer nog så småningom när det sjukt in  lite.

Och nu är jag hes efter både lördagen och fredagen och har ont överallt men det var det värt. För detta var faktiskt den roligaste och konstigaste helgen i mitt liv hittills. Hoppas på nästa år igen :).


Btw. jag är visst lite utav en slampa när det gäller värme för natten.



Presentation


JAG SKA SJUNGA TILL MIN KARUSELLFLICKAS LOV
OCH NÄR JAG KOMMER HEM SKA VI DANSA!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards